Færre differencer, bedre service og trygge medarbejdere

 
Se indslag fra Fagbladet FOA om Borgerregnskab i Vejle Kommune

Se indslag fra Fagbladet FOA om Borgerregnskab i Vejle Kommune

Håndtering af borgerøkonomi er en tidskrævende opgave på mange botilbud og plejehjem. 

Ansvaret involverer dokumentation af kvitteringer, håndtering af kontanter, værgeregnskaber, opgørelser og betaling af regninger.

Borgerregnskab skaber orden i bilagene og giver ledelsen overblik over hvordan borgernes penge håndteres. Værktøjet er enkelt at arbejde med og tidsbesparende for medarbejderne i det daglige arbejde med kontanthåndtering, regnskabsopgørelse og revision.

Alt fungerer digitalt og der er ikke længere behov for tykke mapper med falmende kvitteringer.

 
 
Efter at vi er begyndt at bruge Borgerregnskab er det blevet trygt at håndtere borgernes penge. Kasserne stemmer altid og alle er glade for, at der er styr på det.
— Trine Larsen, Elmely i Aalborg Kommune
 


Udvalgte kunder

Fordele med Borgerregnskab

  • Ingen ulæselige opgørelser og regnefejl

  • Nem eksport til værgeregnskab, pårørende eller ved overdragelse af borger

  • Inddragelse af borgeren i økonomien

  • Hurtigere revision

  • Nemt overblik over alle borgere

  • Adgang fra alle platforme: mobil, tablets og PC

  • Smidig dobbelt underskrift på posteringer

  • Ingen fysiske bilag som kan blive væk

  • Fjerner udgifter til kolonnebøger
 

Sikkerhed på bank-niveau

9kt's systemer opfylder internationale krav for behandling af personfølsomme oplysninger. ISAE-3000 certificering fra BDO garanterer IT-sikkerhed af bedste kaliber. Læs ISAE-certificering her